dissabte, 12 d’abril del 2008

Nuevos Ministerios


"Nuevos ministerios" no és només una estació de metro de Madrid (que també). És el tema (polític) del dia. I és el que passa a la institució per a la qual faig feina cada vegada (o quasi) que hi ha eleccions.

Fa casi 7 anys que faig feina per a un organisme públ
ic depenent del Govern central, dels quals els darrers 5 han estat fent feina per a la casa estrictament xerrant (això vol dir que abans els meus contractes eren pel que eufemísticament se'n diu "empreses de servei"). En aquest 5 anys (o 7), he fet feina per dos ministeris diferents (quan jo vaig entrar, acabaven de canviar) i per 4 directors generals diferents (més o menys...). A partir de ja, tendrem nou ministeri! (I cinquè director general?). A saber (*):

1. Ministerio de Agricultura y Pesca
2. Ministerio de Ciencia y Tecnología (2000)
3. Ministerio de Educación y Ciencia
(2004)
4. Ministerio de... ?? (de Ciencia e Innovación? o de Medio Ambiente, Medio Marino y Rural?) (2008)

Per una frase que he sentit a ZP per la ràdio, crec que a partir d'ara les meves nómines vendran amb el segell de "Ministerio de Ciencia e Innovación", però no ho tenc massa clar... Aquesta nova re-estructuració del Govern m'ompl de dubtes: perquè Educación separat de Ciencia? Què passa? sí, les Universitats fan educació però... no fan també ciència? Au, investigadors separats! I això de Medio Ambiente, Medio Marino y Rural engobla tant que casi, casi me fa por... I el que fa la meva institució... s'englobarà en ciència o en medi marí? Uff, 7 anys fent feina al mateix lloc i encara amb les mateixes preguntes...

El que em pareix també molt heavy és que hi ha una ministra de la meva quinta! M'estic fent gran...


Duran nous aires els nous ministeris?

(*) Una mica d'història: Al llarg de la nostra centenària vida, hem format parts dels ministeris de: Instrucción Pública y Bellas Artes (1914), Fomento (1928), Marina (1932), Comercio (1963), Transportes y Comunicaciones (1977), Agricultura, Pesca y Alimentación (1980), Ciencia y Tecnología (2000) i Educación y Ciència (2004). Ara haurem d'afegir un altre més a la llista.