dimecres, 9 d’abril del 2008

Sabates penjades

L’altre dia, mirant un programa de la tele, vaig descobrir que hi ha un costum bastant estès darrerament de penjar sabates en cables en mig del carrer a algunes ciutats. Jo no ho havia sentit mai i em va cridar molt l’atenció. També em va sorprendre l’extens estudi que se’n feia del tema, analitzant què volia dir i demanant als veïns la seva opinió.

Em va sorprendre la varietat d’explicacions que hi havia, però es centraven en dues: o bé les sabates penjades eren un indicador de qualque cosa (per exemple, un punt de venda de droga) o bé eren simplement una expressió artística més o manco espontània. Les opinions dels veïnats eren 50%, uns opinaven que venda de substàncies il·legals, altres que era una qüestió artística i, diguem, altruista.

Pot ser que no surti gaire jo o que quan vaig pels carrers vagi pensant en les meves coses, però no havia vist cap “sabata penjada” per Ciutat... tampoc no m’hi havia fixat mai. Poc temps després de veure aquell reportatge he descobert, en el meu barri, almenys dos llocs amb sabates penjades. Per davall unes d’elles pas cada dia (normalment dos pics!). I cada vegada que pas, no puc evitar pensar en el seu significat... són indicadors de punts de venda de drogues? Són una expressió artística? No ho sé, però tenc tentacions de recórrer la Ciutat a veure si en trob més...

1 comentari:

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.