dimecres, 25 d’abril del 2012

Portàtil

Durant els més de 10 anys que duc fent feina al mateix lloc, he tingut molts, però molts d’ordinadors diferents.

He tingut la sort de tenir un boss que ha canviat sovint d’ordinador i, per tant, he anat heretant els seus. Així, cada any i mig o dos anys, canviava d’ordinador. Vaig passar per varis pcs i després ja em va tocar tenir portàtil. Primer el compaginava amb el pc, però finalment vaig fer cas del boss i per evitar bipolaritats només tenia (i tinc) un ordinador, un portàtil.

Al menys així era en el període pre-crisi.

Les coses ara són molt diferents. Tinc el mateix portàtil des de setembre de 2007. Ho recordo perfectament: a 15 dies d’anar-me’n al meu primer viatge a Grècia (una reunió a Atenes), el meu portàtil se’m va rompre. I em vàrem comprar aquest que tinc ara.

És un Toshiba gros, potent i fort. És un ordinador genial, que malgrat els seus quatre anys i mig, funciona molt, però que molt bé.

És un ordinador tot terreny. Ha viatjat molt, però que moltíssim!! Ha recorregut amb jo aeroports i més aeroports. És el meu ordinador de sobretaula a la feina. El meu ordinador per anar de reunions. El meu ordinador per fer la tesi a casa els caps de setmana. I el meu ordinador personal, on hi ha ficada tota la meva vida, les meves fotos i tot jo.

Només té un petit problema.

Però és petit.

La pantalla se despenja.

Amb això de què se despenja vull dir que la pantalla va cap a baix. A tota la part superior, puc veure un bocinet (abans petit, ara cada vegada més gros) metàl·lic que no és la pantalla. I a la part inferior... a la part inferior vaig perdent visibilitat, més per la banda dreta que per l’esquerra.

Fa molt de temps que passa això i la situació va empitjorant: ara ni tan sols veig l’hora. Bé, sí, la veig, però he de pujar manualment la pantalla per veure-la.

L’informàtic de la feina m’ha dit d’obrir-lo i col·locar-la. Li he dit que no.

El meu boss ha rebut un portàtil nou i m’ha dit de donar-m’ho. Li he dit que no.

No em puc arriscar, no, a aquestes altures de final de tesi, a perdre ni un sol segon en canviar d’ordinador. Ni de passar tres o quatre mesos fins que estigui exactament configurat com a jo m’agrada. Ni a deixar d’utilitzar alguns programes perquè amb la versió nova de Windows-no-sé-què sé que no funcionaran. Ni de rompre el vincle cretenc que tinc i que sé que, quan formategi aquest ordinador, perdré.

Així que fins que arribi l’inevitable moment que m’hagi de separar d’aquest ordinador (que per cert, pesa mil quilos i és un conyàs per anar de reunions), per sabre l’hora hauré d’aixecar la pantalla. O mirar el meu rellotge.

A la foto, com no se veu l’hora al meu portàtil.