divendres, 24 de juliol del 2009

“El frío modifica la trayectoria de los peces” de Pierre Szalowski

Aquest és el tercer llibre que vaig comprar durant el darrer Sant Jordi (els altres dos ja els he llegit i comentat aquí i aquí). El vaig comprar perquè m’agradava la portada (plena de peixets) i m’agradava el títol. Què voleu, tot el que té relació amb l’aigua en general (i la mar en particular) m’atreu irremediablement.

La trama no pot ser més senzilla que això: una gran tempesta de gel cau damunt la ciutat canadenca de Quebec i modificarà, de manera inevitable, la vida d’alguns dels seus habitants, igual que el fred modifica la trajectòria d’uns peixets que viuen en un aquari i que són l’objecte d’estudi d’un matemàtic rus. La història està contada des del punt de vista d’un nin d’11 anys que està a punt de veure com el matrimoni del seus pares es desfà, envoltada de tota una sèrie de personatges ben curiosos i entranyables. No sé amb quin em quedaria, tots tenen el seu puntet graciós i, fins i tot màgic.

Aquest és un llibre bell, preciós. Al principi em pareixia tan fred com la tempesta protagonista del llibre, però els darrers capítols són fabulosos, no podia deixar de somriure mentre els llegia. M’ho he llegit en un plis, llàstima que no durés més.


En qualsevol cas, no puc pensar en una situació menys adequada, estiu, sol i calor, per llegir un llibre la trama del qual es desenvolupa quasi totalment sota una gran tempesta de gel en fredes terres canadenques.


Aquí podeu veure el tràiler del llibre. No sabia que els llibres tinguessin tràiler. Mai no t’aniràs a jeure sense aprendre una cosa nova.