dissabte, 24 de novembre del 2007

Música i matemàtiques: ocarina integral

Divendres passat vaig assistir al cicle "Música i matemàtiques: ocarina integral", emmarcat dins els Cicles d'art i ciència organitzats pel Govern Balear i del que ja vaig xerrar aquí. Aquest cicle consistia en una conferència, "Una teoria matemàtica de la consonància", impartida pel Dr. Xavier Gràcia, Físic i Matemàtic i un petit concert d'ocarina a càrrec de Jesús Palazón i amics.

Arribar a Búger i, sobretot, a la Fundació ACA va ser bastant complicat: pluja durant (casi) tot el camí, diluvi a Búger, caminar per pendents pròximes al 45% on baixava aigua com si fos un torrent... Així i tot, vàrem ser una treintena els assistents. El lloc, per cert, era ben curiós i interessant. La conferència em va agradar bastant, malgrat em semblà massa matemàtica i complicada per jo (per qualque cosa no vaig ser capaç d'acabar la carrera de mates...), però vaig treure algunes idees musicals/matemàtiques interessants. En qualsevol cas, entre que va començar tard i era divendres horabaixa (cansament de tota la setmana...), se'n va fer bastant llargueta. En canvi, el concert se'm va fer molt curt, ja que només varen sonar tres cançons, però va estar molt bé. Se'n poden fer cosetes guapes amb una ocarina, un contrabaix, un piano i percusions. Ah, i un petit regalet per tots els assistents, el llibre dels protagonistes del concert, "Ocarina Integral", acompanyat de dos CDs: Ocarina jazz i Ocarina crossover.

I per acabar la jornada, un bon sopar envoltats de músics i/o científics (una cosa no lleva l'altra!) a base de pa i acompanyaments (sobrassada, butifarró, formatge) i un llom amb esclatasangs ben coentet!! I tornant cap a Ciutat, pluja i més pluja...

Podeu trobar una ressenya i algunes fotos de l'event a la pàgina de la Societat Balear de Matemàtiques Xeix. La foto d'aquí és de la portada del llibre.