divendres, 16 de novembre del 2007

Pluja i neu

Ahir vespre, dia especialment dur laboralment parlant, vaig assistir a la conferència "La Química i la mar" del Dr. Enrique Tortosa, director de l’Instituto Español de Oceanografía (IEO). Conferència interessant, però interrompuda pel famós apagón contra el canvi climàtic. Trons i llamps varen ser convidats impertinents de la xerrada, en la que, per cert, el nostre Director General va incloure una foto feta meva! L’acte, organitzat per l’Associació de Químics de Balears, era degut a la celebració del Dia de la Química i també es lliuraren els Premis Sant Albert 2007 al millor treball d’Investigació Química i a la millor llicenciatura del curs 2006-2007. Després de la xerrada, va haver una mica de picoteo, ben rebut, moment que vaig aprofitar per xerrar amb companys.

Tornar cap a casa sota la pluja insistent, envoltada de llamps i trons, amb l’aire fred batejant-me la cara va ésser una de les experiències més agradables que he tingut darrerament, especialment benvinguda en un dia laboralment tan dur com ahir, vigília d’un dia, avui, també molt dur. Quinze minuts caminant sota la pluja em varen omplir d’energies que ja se m’acabaven. Sentir la pluja botant damunt el paraigües, els peus trepitjant l’aigua, el nas fred i la mà dreta (l’esquerra a la butxaca!) congelada varen ser el millor relaxant i carregador de bateries que em podria haver tocat. Al començament, anava ràpid per arribar prest, però al final el meu camí es va tornar un passeig i vaig arribar casi, casi somrient, això sí, amb aigua fins als genolls. O casi.

Avui dematí, de camí cap a la feina, cap a un dia dur i estrany que m’ha fet plantejar-me moltes coses, les muntanyes de la Serra es deixaven veure tímidament entre els núvols, blanques, brillants, enlluernadores. Ha nevat!!! Tornant a dinar a casa, la neu s’havia fos (o almenys això pareixia), però el fred que omple tot em fa pensar que veurem més neu aquest cap de setmana.

La foto, feta meva, és dels meus calçons banyats, ahir tornant a casa.