diumenge, 10 de febrer del 2008

Museo do Mar de Galícia


Durant la setmana baiesiana que vaig passar a Vigo, vàrem tenir l’oportunitat de fer una petita visita al seu museu de la mar. De fet, va ser una mini-visita un dia (on ens dedicàrem a veure el petit però interessant aquari) i una altre una mica més extensa de les exposicions (bastant més del que preveiem en un principi ja que una pluja torrencial ens va mantenir allà tancats).

El museu de la mar de Galícia està situat a Punta do Muiño (Alcabre, Vigo). És un antic escorxador, al que han afegit unes naus noves i fins i tot un far. L’edifici em va agradar, sobre tot el fet que han respectat un antic “castro” que allà havia (en primera línea marítima, no sabíem res aquest pre-gaèlics).

L’aquari, petit però entretingut, tenia muscles, una llagosta, un pop, una sípia, molts de capellans, ratjades, gatons... Crec que ja he dit per aquí que no són gens objectiva amb els aquaris: m’encanten! I aquest em va encantar especialment... era petit, però tan guapo! No em cansaré mai de veure nedar les ratjades i els peixos plans, però és que veure una sípia, que realment pareixia un ovni allà immutable, els bancs de capellans (no n’havia vist mai a un aquari!) i els gatons, uns tauronets tan petits com elegants, em pareix un luxe.

El segon dia, ja vàrem gaudir més de la resta de l’exposició. Em va parèixer regular, li posaré un 6. Té un parell de coses molt interessants: vaixells, l’antic “rellotge” que s’usava a la subhasta a la llonja de peix... i algunes explicacions bones, incloent vídeos amb les diferents modalitats de pesca, però havia algunes coses poc explicatives i era massa pesquer (és clar que Galícia i pesca són quasi sinònims però no tot a la mar és pesca...). Vaig aprendre algunes coses: que hi ha sabates fetes amb pell de tauró o que els caladors de Galícia estaven sobre-explotats quan a les Balears només se començava amb la pesca de bou. Ah, també em vàrem agradar molt unes representacions tri-dimensionals dels diferents arts de pesca, però això ja ho havia vist al Museu de la Pesca de Palamós (molt més petit, però altament recomanable). Una cosa que no em va agradar gens és una explicació de no me’n record què, on hi posaven un títol molt cridaner però que no tenia res a veure amb el que s’explicava després... Em va desagradar tant que fins i tot ja ho he oblidat...

En qualsevol cas, crec que és una visita interessant que recoman. Especialment, perquè l’entrada és gratuïta.