dimecres, 14 de maig del 2008

Carrers


L'altre dia me va sorprendre una notícia al diari: el canvi de nom de més de 100 carrers de Ciutat, alguns d'ells encara vinculats al règim franquista. La notícia, des d'un punt de normalització històrica (per dir-lo de qualque manera) me pareix molt bé, malgrat els inconvenients que suposarà pels veïnats un canvi d'aquest tipus, almenys en els primers moments. Però llegint el nom dels nous carrers, la veritat és que m'ha fet ganes de mudar-me a alguns d'ells! Vet aquí un llistat de carrers amb nous noms on m'agradaria viure només pel nom que duen: carrer de George Sands, de Mary Stuart Boyd, de l'Olivera,de la Roca, de Frida Kahlo, del Geòleg Guillem Colom, de Guillem d'Efak, dels Cartògrafs Oliva, de Rei Marti (el rey de la cama??), de Cartago,... Però, d'aquests nous crec que els que més m'han agradat són aquests: carrer de George Orwell i carrer de l'Hort dels Puputs.

Per sort o per desgràcia, el carrer on visc no canviarà de nom. També és un nom propi, el d'un mossèn lingüista, creador del més important diccionari de la nostra llengua. Pot ser el nom no m'entusiasma (duc massa temps escoltant-lo) però, ben pensat, tampoc no em desagrada viure a un carrer amb el nom d'una persona així.