dijous, 4 de juny del 2009

"El curioso incidente del perro a medianoche" de Mark Haddon

Aquest llibre me va fer ullets durant el darrer dia del llibre, però com que no sempre em puc comprar tots els llibres que em vull comprar, vaig haver de prescindir d’ell.

Digueu-me compradora compulsiva o simplement consumista, però no m’agrada massa llegir llibres prestats. M’estic més comprar-me un llibre, tenir-lo esperant-me a la prestatgeria fins que puc posar-me amb ell, gaudir-lo tant com pugui, marcar totes aquelles paraules que em diuen qualque cosa i que trobo que mereixen la pena ser recordades i tornar a elles quan ho trobo convenient.

Així i tot, quan, un parell de dies després de Sant Jordi, vaig veure al Centre Cultural on faig Pilates aquest mateix llibre en la prestatgeria de llibres per deixar, vaig pensar que era una oportunitat fabulosa per llegir-lo sense comprar-lo.

El protagonista del llibre, Christopher és un nin especial i molt intel·ligent. Quan un ca del seu barri apareix mort, decideix investigar el seu assassinat. A partir d’aquí, Christopher conta en primera persona tota la investigació criminal però també, i quasi, quasi sense voler, conta la seva història, la història de la seva família i del seu entorn, d’una realitat tan cruel (o més) que l’assassinat que vol investigar.

És un llibre molt agradable de llegir, molt amè, ple de moments que et fan somriure malgrat també hi ha alguns de ben tristos. És també un llibre original, que et fa veure la gran innocència que s’amaga en ments tan intel·ligents i complexes com la del seu protagonista. També és un llibre que ensuma amor cap a la vida i cap a la ciència, cap a la cerca de coneixement i com aquest coneixement pot fer, a alguns sers afortunats, immensament feliços. Seria fabulós que hi hagués més criatures amb aquesta passió pel coneixement com Christopher. Probablement el món seria una mica millor.