dijous, 16 de juliol del 2009

“Geronimo Stilton en el Reino de la Fantasía” d'Elisabetta Dami

Sí, m’he llegit un llibre per nins, i què?

Geronimo Stilton és un ratolí i també és el nom del protagonista d’una sèrie de llibres per nins escrits per una escriptora italiana, Elisabetta Dami, però firmats sempre amb el nom del ratolí.

I què fa una persona (més o menys) adulta com jo llegint un llibre com aquest? Doncs passar-m’ho genial!

Hi ha nombrosos llibres per nins de Geronimo Stilton, però no els vaig descobrir fins al darrer Sant Jordi quan, pegant una ullada a les seccions infantils amb una amiga que sí que té menuts a qui comprar llibres infantils, em va contar el gran èxit que tenen les històries d’aquest ratolí.

Amb llibres així els nins ho tenen fàcil per enganxar-se a la lectura. És un llibre divertit, fantàstic, ple de mons i personatges irreals i ple de dibuixos, colors i fins i tot olors! Malgrat això dels olors no deixa, per jo, de ser una cosa anecdòtica, trobo que tenir entre les meves mans un llibre visualment tan fantàstic, d’aquest que pots mirar (i llegir) una vegada i una altra sense cansar-te, no deixa de ser un privilegi. Malgrat aquest sigui un llibre per nins.

Però no només és un llibre guapo, és entretingut i imaginatiu, que inclou una gran part de ésser màgics de la literatura fantàstica, a més de ser un llibre molt positiu i alegre. Una monada.

Tampoc ara no em posaré a comprar-me i llegir tots els llibres de Stilton com si tingués 10 anys, però ja tinc a casa la segona part d’aquest llibre, que forma part d’una sèrie d’especials d’aquest ratolí. I en compraré la tercera, és clar!