dissabte, 12 de febrer del 2011

The straight line is godless and immoral

Aquesta frase il·lustra una bossa que em va enamorar (i me’n vaig comprar) ahir mateix als baixos de la Hundertwasserhaus, l’edifici que apareix en la foto d’aquí devora, a Viena.

Tant el dibuix de la bossa com l’edifici són obra de l’artista austríac Friedensreich Hundertwasser. No sabia res d’aquest artista abans d’apropar-me a aquest edifici i entrar en el petit cafè, sala d’exposicions i tenda de records que hi ha als seus baixos. Però una ràpida visita em va fer admirar aquest artista l’obra del qual es caracteritza pel rebuig a les línies rectes, pels colors brillants, les formes orgàniques i la reconciliació de l’home amb la natura. Una obra sorprenent, atractiva i lluminosa. Així que, a part de la bossa, ara tinc un parell de postals amb dibuixos de brillants colors il·luminant el meu entorn.

Ahir a Viena. Avui a Mallorca.

Tant enfora, tant a prop.

Què estrany.