dissabte, 21 de maig del 2011

Dos pelis

O me passo dos mesos sense trepitjar un cinema, o vaig dos pics en una mateixa setmana.

Jo sóc així.

O estic dues setmanes sense escriure en el blog, o en una setmana em poso al dia.

Jo sóc així.

Malgrat ja fa un parell (mallorquí) de setmanes que vaig veure aquestes pel·lícules, vull escriure sobre elles. Per què? Per motius variats i diferents. I per un motiu comú: m’han agradat.

“¿Para qué sirve un oso?” de Tom Fernández és una pe·lícula entretinguda, divertida i amena, en la qual la natura és un personatge més. Amb dos actors que m’agraden molt (Gonzalo de Castro i Javier Cámara) fent de biòlegs (sí!). On un d’ells se passa quasi tota la pel·lícula amb camisetes o impermeables d’un vaixell d’investigació científica al qual no hi he estat, però quasi. I l’altre damunt un arbre. Una comèdia dedicada a l’amor a la natura, a la cerca de la felicitat i a l’esperança de veure els nostres somnis complerts. Una història agradable, senzilla, gens complicada però ben entretinguda.

“Happythankyoumoreplease” està escrita, dirigida i protagonitzada per Josh Radnor, el meu estimat Ted Mosby de “¿Cómo conocí a vuestra madre?”. No negaré que la vaig anar a veure perquè m’agrada molt Josh Radnor (o Ted Mosby?), però també perquè sentia curiositat per veure de què era capaç de fer com a guionista y director. I en vaig sortir ben contenta! És una pel·lícula molt mona, no és nyonya, és mona i val la pena veure-la. És una història de gent una mica perduda, que no sap ben bé què volen, que vol ser feliç i que, sobtadament, troba la felicitat on menys s’ho espera, quan menys s’ho espera i devora qui menys s’ho espera. Sí, definitivament, m’encanta Ted Mosby, el personatge, però també m’encanta Josh Radnor l’actor, Josh Radnor l’escriptor i Josh Radnor el director.