dissabte, 5 de novembre del 2011

Game over

S’ha acabat.

Tota la meva roba d’estiu, les meves faldes, els vestits, els calçons de diferent mesures, les camisetes de tirants, els banyadors,... Tot, absolutament tot descansa ja en dues maletes taronges, on romandran fins d’aquí uns quants mesos, uns llargs mesos.

S’ha acabat l’estiu, definitivament.

Perquè l’estiu no acaba quan arriba setembre, ni quan comencen les escoles, tampoc quan arriba la tardor, ni quan ets (ja sí) conscient de què serà el darrer bany de l’estiu. No. Perquè si obris l’armari i trobes faldes de colorins, sandàlies obertes, o quan en un calaix encara hi ha camisetes de mil colorins sense mànigues, encara hi ha esperances, encara pensen que un dia farà sol, bon temps i caloreta i te les podràs posar, una darrera vegada abans que el gris i fosc hivern arribi.

Però s’ha acabat. Definitivament.

Ara, el calaix dels banyadors s’ha convertit en el calaix dels barret, les bufandes i els guants. Ara, el calaix dels pijames s’ha quedat petit, perquè els pijames d’hivern ocupen molt més que els pijames i camisons d’estiu. Ara, quan obris els calaixos dels jerseis no trobes un arc de Sant Martí de colorins, sinó colors foscos, apagats, tristos. Colors de tardor. Colors d’hivern.

No me mal interpreteu, no és que no m’agradi aquesta època... Bé, a qui vull enganyar? No m’agrada aquesta època.

A l’estiu, tot és llum, color i calidesa. A l’hivern, tot és foscor, gris i fred. M’encanta la roba d’estiu. És igual si tens qualque quilo de més, el color de la pell, l’alegria de les teles, em fan pensar que tot em cau genial, meravellosament. En canvi, a l’hivern sempre tinc mala cara, els quilos pesen més que mai i no m’agrada la roba, no l’acabo d’entendre jo, la roba d’hivern.

El meu esperit minva una micona en aquesta època. No trobo motius per l’eufòria i només vull dormir, hibernar i sentir des del llit les gotes de pluja copejant a les persianes. Però ho hem d’assumir.

S’ha acabat.

La foto, feta dissabte passat a Elafonissi (Creta). Hi ha una manera millor d’assumir l’arribada de la tardor que tornant a Creta? Ja en parlaré, d’això.

3 comentaris:

Visitante4576 ha dit...

A mi me encanta la ropa de invierno, me siento mejor con ella. Pero no me gusta el frío. Mi estación es el verano.
Una curiosidad...¿Guardas la ropa de verano en maletas?

illa ha dit...

Sí. Tengo dos pequeños armarios empotrados en casa, uno para la otra de temporada y el otro para abrigos y ropa de casa (sábanas y toalla). La ropa de fuera de temporada la guardo en maletas viejas en un altillo del armario. ¿Cómo la guardas tú?

Visitante4576 ha dit...

Pues hasta ahora, que sólo tenía un armario, usaba la técnica de "en la parte de atrás, lo que no es de temporada" al igual que la balda de arriba. Y claro, al vivir con los progenitores hace que te despreocupes de ropa de cama y baño, como sábanas y toallas.
Ahora, que vivo sola, estoy en proceso de organizarme y tu sistema me pareció curioso y con perspectivas a ser implantado en mi casa, jeje.