diumenge, 3 de maig del 2009

Jornada Ornitològica a la Finca Pública Galatzó

Fa ja una setmana que vaig tenir l’oportunitat d’assistir a la Jornada Ornitològica a la Finca Pública Galatzó.


Aquesta era la primera vegada que hi anava a aquesta finca immensa (ocupa casi el 10% de la superfície de Calvià), però no la primera vegada que rebia nocions bàsiques d'ornitologia (fa molt d’anys, ja ho vàrem veure com marcaven ocells a una pràctica a la Universitat).


Va ésser un dia ben complet [*]: el lloc és preciós, la jornada va ser molt amena, tranquil·la, la informació molt ben explicada i interessant (incloent una passejada per aprendre a escoltar ocells), la pujada a l’antic molí de la possessió (on vàrem veure una serp aquàtic que es menjava un granot!) ens va fer gaudir d’unes vistes esplèndides i la volta pels jardins (petits però fantàstics) molt maca. Dinar amb amics, quatre rialles, moltes fotos, temps regular i un dia fantàstic a l’aire lliure.


I vida, molta vida. Allà, estant a la possessió (Ses Cases) vaig tenir la mateixa sensació que he tingut quan he visitat alguns altres llocs més o menys històrics, més o menys abandonats o més o menys conservats: hi havia vida, molta vida. Podia sentir la vida de les pedres, la identitat marcada per les ànimes que hi han viscut allà. M’encanta quan vaig a un lloc i sento això: vida a les pedres, al llocs suposadament inertes, que qualcú abans a habitat. Sento curiositat per tot el que va passar allà, la meva imaginació comença a volar i em venen al cap històries i més històries de vides, de sentiments, de fets, de situacions viscudes entre aquelles parets, aquells arbres, aquella natura immensa que en aquell moment m'envolta.


N’hi ha qui es riuen de jo quan conto això. I no m’estranya. Sona una mica (bastant) estrany i esotèric. Fins i tot màgic. Per jo, no és ni esotèric ni rar, és simplement el que tot el que m'envolta em fa sentir. I quan sento que el que m’envolta està viu, m’omplo d’energies.


[*] igual que el vespre anterior, que vàrem pujar a la Universitat per gaudir d’una plantada de telescopis i observàrem Saturn (per primera vegada en la meva vida!!) –entre altres coses-.