dijous, 31 de desembre del 2009

Lluna blava

En aquest peculiar dia de cap d’any amb lluna blava [*], em toca reflexionar (com no) sobre el que ens ha deixat aquest 2009 i el que ens durà 2010.

L’altre dia, mirant una sèrie de fotos de 2009, vaig pensar, “quin any més genial!”. Però, és clar, no tot el que hem viscut surt a les fotos... Jo, que tinc el defecte (o virtut, no ho sé) de recordar-me’n només de les coses bones i oblidar les dolentes, crec que aquest 2009 ha estat bé. Després, reflexionant una mica més, he descobert que, com tot, també ha tingut coses dolentes (perquè òbviament, més de mig any a l’atur no pot ser bo per ningú). Però, com ja he dit, sempre em quedo amb les coses bones, deu ser algun rotllo estrany de supervivència.

Mirant el blog, veig que 2009 ha estat molt menys productiu que 2008, però és que la meva època cretenca va donar per molt l’any passat! Sorprenentment, encara avui hi ha dies que recordo aquell període amb nostàlgia, probablement, i de nou, per la meva tendència a quedar-me sempre amb la part més positiva de les coses.

Afortunadament, enguany he pogut complir aquella màxima meravellosa que diu “Una vegada a l'any, ves a un lloc on no hagis estat mai”. I tant!

Repetint la tradició (iniciada l’any passat) de resumir l’any en números (probablement restes del meu passat matemàtic), he descobert que...

He estat en 2 (+1) països (el +1 indica que només he estat en el seu aeroport).
He agafat 15 avions.
He trepitjat 7 aeroports.
M’han perdut la maleta 3 pics (i me l’han retornada 3 pics també).
He anat en 6 vaixells.
He passat 24 dies a la mar.
He dormit 53 dies fora de casa.
He gaudit de 4 illes (+ la meva).
He estat 202 dies a l’atur.

I per 2010?

Ni idea.

El meu únic propòsit és acabar la tesi (que ja és ben hora). I mudar-me. Tota la resta... qui sap?! Confiem que sigui bo. I feliç.

A la foto, una lluna blava. Literalment (i convenientment manipulada, és clar).

[*] Segona lluna plena que té lloc durant el mateix mes del calendari gregorià. Fenomen poc freqüent i que no es tornarà a repetir fins a agost 2012.