divendres, 31 d’octubre del 2008

CretAquarium


El cap de setmana passat, aprofitant que el temps estava una mica raro i no tenia ganes de voltar pel món, vaig anar a visitar el CretAquarium (Ενυδρείο Κρήτης).


Ja vaig contar per aquí que el CretAquarium pertany al Thalassocosmos, al complexe sobre la mar que hi ha a Creta, a l’est d’Heraklion al qual també pertany l’Institut on ara mateix faig feina. Això, entre altres coses, vol dir que puc entrar-hi gratis! (Per cert, el logo del CretAquarium imita al disc de Festos, però amb perfils d’animalons marins en lloc de misteriosos símbols minoics encara no descifrats).


Només he tardat 2 mesos en aconseguir el paperet que m’autoritzava a entrar “de gratis” i un mes més per trobar una estoneta per anar-hi. Idó, ja hi he anat!


Ja he dit qualque vegada que, en tema d’aquaris, no són gens objetiva: m’encanten, sempre!! I aquest no podia ser menys: m’ho vaig passar genial passejant, fent fotos, mirant peixets, gaudint de la relaxació i bona música (Enya, banda sonora d’“El senyor dels anells”,...). Ai, quin guster... he de tornar un altre dia abans de partir cap a casa!


Bitxets? Més o menys els de sempre: molts d’anfossos gegants, un parell de taurons (que fan les delícies del personal –i són molt agraïts a l’hora de fer fotos-) , sirvioles gegants, moooooolts d’espàrids, llagostes, un bogavant, algunes cigales i, per jo, l’aquari més divertit (i senzill): un parell de pedaços, quatre aranyes, gerrets i qualque moll, interactuant entre ells. Ah, i veure les rates ben amagades sota l’arena també ha estat bé. I un anfós fent ioga, o el que fos que feia col·locat completament en vertical. Un pop. Morenes. Alguns peixets tropicals. Bromers (monísims). I, com a curiositat, el peix lloro cretenc, Spondilosoma cretensis. He trobat que hi havia poques ratjades (dues Raja montagui i una Raja clavata) i tremolors. Ni un gató. Una tortuga (Caretta caretta). Un parell de cavallets. I més bitxos i bitxos i bitxos. Què són de guapos els peixets!


Com a curiositat, l’espai dedicat a l’abocament d’hidrocarburs del Prestige: 7 pantalles mostrant simultàniament imatges del vaixell, dels famosos hilillos, de les manifestacions, del Nunca Mais, mesclades amb imatges de la mar i veus de nins recordant-nos (en castellà, i subtitulat en diferents idiomes a les diferents pantalles) que la mar és de tots.


Deix un parell de fotos (de les moltes que hi vaig fer) i un video d'uns trompeters Macroramphosus scolopax (dels molts que també hi vaig fer!).