dijous, 3 de setembre del 2009

“Geronimo Stilton. Regreso al Reino de la Fantasía” d’Elisabetta Dami

Ja vaig dir per aquí que el segon llibre d’aquesta trilogia ja m’esperava per ser llegit...

És, igual que l’anterior, un llibre per nins fantàstic, ple de dibuixos espectacular, que fa goig mirar i gaudir i molt entretingut. Com l’anterior, això de fer un llibre d’olors m’ha semblat totalment anecdòtic i, en aquest segon llibre, quasi una mica fora de lloc. En teoria el llibre feia olor a xocolata... sí, olor en feia però jo, com a gran amant de la xocolata, no hagués dit mai que fos xocolata...

En Geronimo Stilton, periodista del diari “El Eco del Roedor”, viatja de nou al país de la Fantasia (aquesta vegada degut a un empatxo d’espaguetis!). Allà ha de complir una missió molt clara: descobrir el secret de la felicitat. D’aquí el títol original del llibre Secondo viaggio nel regno della fantasia. Alla ricerca della felicità, del qual en la traducció s’han menjat la segona part… Curiós... Serà perquè titular un llibre “A la cerca de la felicitat” sona massa profund per nins?

De fet, a jo em va cridar bastant l’atenció que un llibre infantil tractés un tema sobre el qual s’han escrit milers de pàgines: Què és la felicitat? Com la podem trobar? Pels que encara no ho saben, lis recomano aquest llibre. És curiós, crec que els nins són capaços d’entendre i assimilar perfectament un llibre com aquest. Però quan es fan grans, la voràgine diària de la vida ordinària ens fa oblidar totes aquelles coses que hem après de petits i que realment poden ser de gran ajuda per la nostra vida adulta. Aquest llibre és un exemple: probablement seria més recomanable per adults que per nins. I igual que això molts d’altres temes com ara el reciclatge.

Quantes coses podríem aprendre dels menuts!