dijous, 8 d’octubre del 2009

Al zoo de Fuengirola

És curiós lo molt que pot donar de sí una escapada fugaç d’a penes 36 hores per terres malaguenyes. No només vaig complir els requeriments laborals que provocaren aquest viatge, sinó que vaig gaudir d’una bona caminada relaxant devora la mar i d’una ràpida (però ben aprofitada) visita al zoo de Fuengirola.

Havia llegit i sentit xerrar bastant sobre aquest zoo situat ben enmig de la ciutat, i sempre coses bones. De les moltes vegades que en els darrers anys he visitat aquesta ciutat per motius laborals, mai no havia trobat el moment de visitar el zoo. I aquesta vegada, finalment, va poder ser.

Em vaig trobar amb un zoo urbà diferent, amb alguns animals típics dels zoos (pocs) però centrat en l’ecosistema dels boscos tropicals de tres indrets: Àfrica, Àsia i Madagascar. I això em va sorprendre gratament: aquest zoo no és un recinte ple de gàbies amb animals més o menys exòtics, sinó que és un recinte amb una continuïtat, on hi ha animals que òbviament són molt atractius i sempre criden atenció (com els primats) però amb aquesta continuïtat, diguem-li quasi-científica, que et fa pensar en un projecte clar, concret i fet amb seny. Per jo aquest zoo és un lloc d’exhibició d’animals però amb coherència mediambiental. I vaig veure per primera vegada animals que ni tan sols sabia que existien!

Tant aquesta zoo com la seva recomanable pàgina web són representatives per jo de com ha de ser un zoo en concret i, generalitzant més, un projecte d’educació ambiental: amè, divertit, entretingut però a la vegada útil i fet per bons professionals.

L’única pega de tota aquesta història és que, pensant que en aquest dos dies només tindria temps per feina, no me’n vaig dur la meva càmera de fotos nova. Afortunadament, no surt mai de ca nostra sense la càmera compacta! Però no és lo mateix, és clar... Hi tornaré, amb la càmera nova, ho sé.

Ja ho diu la seva propaganda: aquest és un altre espècie de zoo.