dissabte, 24 de setembre del 2011

Keiki

Fa uns dies, vaig veure nova activitat en el nus on va sortir les darreres flors de la meva orquídia. Oh, què bé, més flors. Aquest va ser el meu pensament.

Però no.

Uns dies després, mirant l’activitat biològica d’aquell nus, me’n vaig adonar que allò no tenia pinta de capoll, no. Allò era una fulla. Millor dit, allò eren dues fulles!

Què feien dues fulles creixent en mig de la tija de la meva orquídia?

Afortunadament, avui tenim al senyor Google, l’entitat més sàvia del món! I gràcies al senyor Google ara sé que a la meva orquídia li està sortint un keiki, bebè en hawaià. És a dir, la meva orquídia està creant una petita orquídia!

La meva i·lusió inicial es va enfonsar quan vaig descobrir que, moltes vegades, els keikis surten quan la planta està en condicions dolentes, com a mesura de supervivència.

Oh.

Oh, oh.

Però també poden sortir perquè sí. És a dir, la meva orquídea no està necessàriament al bord de la mort (de fet, té quatre fulles ben guapes i sanes, i una petita una mica groguenca...).

De moment, i com que acabo de descobrir que l’aigua dura és molt dolenta per aquestes plantes, he decidit donar-li aigua embotellada. Tot sigui per assegurar la supervivència del petit keiki!