dijous, 15 de setembre del 2011

"Super 8" de J. J. Abrams

Tenia sentiments confusos i contradictoris cap aquesta pel·lícula. Per una banda, em feia moltes ganes veure-la: el tràiler me va parèixer prou interessant i la ciència ficció m’agrada. Però també sóc molt, molt poruga (jo diria més miedica) i no puc veure pel·lícules ja no de por, sinó de tensió, ensurts, fantasmes o criatures misterioses que et poden espantar.

Al final, vaig decidir anar-hi. En part perquè qualcú m’havia definit la pel·lícula com una mescla de “Los goonies” i “E.T.”, així que vaig pensar que mal no em faria. I no, la veritat és que molt, molt malament no ho vaig passar. Només va haver dues estones en què vaig tancar els ulls i tres vegades que vaig botar de l’ensurt (i he d’admetre que un d’ells va ser peculiarment admirable). I sí, la peli és una mescla de “Los goonies” d’”E.T.” però també de “Encuentros en la tercera fase” i fins i tot amb un puntet de “Alien” (crec, perquè mai no la he vista).

La història és entretinguda, més o menys intrigant, amb un puntet infantil. És un entreteniment pur i dur i probablement és el que més m’ha agradat: no és la típica peli en la qual hi ha un misteri tant, tant misteriós que arriba un punt que vols cridar “que diguin el que passa JA”. No, què va, no és així. Fins i tot els ensurts no són els típics de música d’ensurt amb la qual estàs pensant “ara ve un ensurt, ara ve un ensurt,...”. No, no ho és (bé, n’hi ha d’aquest però no només d’aquests!). Les seqüències encaixen perfectament unes amb altres, amb un ritme més que adequat: ara introducció semi-lacrimògena, ara nins que juguen a gravar una peli, ara esdeveniment inesperat i espectacular, etc, etc. Tot en el seu ordre, tot en el seu moment just. Un gran engranatge, aquesta peli!

Ja dic. La història bé, els actors bé, els personatges bé, la intriga bé, la sensibleria, bé, l’humor bé, els homenatges bé, etc, etc. Té de tot, una mica, en la seva justa mida. Fins i tot un monstre que no és tan monstre. O dos.

Res, que va ser ben xula. Que estic contenta d’haver-la vista. I que ja en podrien fer més pelis així!