dissabte, 26 de novembre del 2011

"Tres maneras de volcar un barco" de Chris Stewart

Vaig comprar aquest llibre per curiositat fa més d’un any, passejant (laboralment) per mars catalanes (concretament aquí). El vaig comprar pel tema (és clar), pel títol (ben suggerent) i perquè una de les tres històries que apareixen al llibre té lloc a Grècia (on sinó?).

És un llibre curtet i entretingut, molt agradable, basat en les veritables experiències nàutiques del seu autor, un home ben curiós, per cert!

La història comença amb una proposta laboral al seu autor i protagonista: fer de patró en un veler durant un estiu per les illes gregues. Però abans de partir cap al Mediterrani, viu la seva primera experiència marinera en aigües angleses (primer volc). La segona part es desenvolupa en l’illa de Spetses i les seves aigües. I la tercera a l’Atlàntic Nord, en una ruta que jo crec que no m’atreviria a fer mai de la vida!

És aquest un llibre amable, alegre i recomanable. Per jo, només té un però: és fa massa curt!