diumenge, 16 de novembre del 2008

Bestioles (i IV)

Amb aquest post tanc el capítol de bestioles cretenques, on he xerrat tant de bestioles felines i canines com d'invertebrades.


Avui xerraré d’una bestiola que no forma part del meu dia a dia, ni tan sols la he vista amb els meus ulls, però trob que val la pena xerrar d’un animaló que l’altra dia (de pagès) varen veure uns col·legues d’aquí. Anaven en un veler, navegant entre Creta i Dia (una petita illa al nord) quan es trobaren amb això:






La bestiola (un monstre de l’espècie Mobula mobular) duia aferrat un ham i un fil que s’enfonsava fins a les profunditats marines, així que varen decidir gaudir d'un moment “Liberad a Willy”, cop podeu veure aquí:



Després el bitxo va continuar nedant feliç. Segons estimacions seves, devia fer uns dos metres i mig d’amplada. Jo els vaig veure dos dies després de què visquessin aquesta increïble experiència i encara estaven emocionats! No m’estranya, jo hagués flipat!




Els vídeos són de’n Gido i els podeu trobar al You Tube aquí, aquí i aquí. Els he reproduït amb permís de l’autor.


Aquí podeu trobar algunes fotos. Si quan entreu no estan en la pàgina principal, pitjau a “Crete November 2008”.