dissabte, 11 de setembre del 2010

"El peor remedio" de Donna Leon

Així és un dels dos llibres que una amiga em va deixar, de la mateixa autora i amb el mateix protagonista: el comissari Brunetti. Com que ja fa bastant (o massa) mesos que me’ls va deixar, vaig decidir llegir-m’ho, per tornar-li (ja és ben hora) ja que l’altre me’l vaig llegir ja fa un temps. És un llibre que, d’entrada, no m’hagués comprat mai: no m’agrada gens la portada, la veritat. Però bé, de vegades no ens hauríem de fiar massa de les aparences.

He llegit aquest llibre molt ràpidament. Suposo que en part perquè està en el meu idioma matern, no com l’anterior a aquest i per la seva temàtica, bastant més simple i, en cert mode, superficial en comparació a l’anterior (i perquè a més té un parell de centenars de pàgines).

Com totes les històries de Brunetti, és una història policíaca que té lloc a Venècia. Aquesta vegada, l’expositor (jo hagués dit escaparate) romput d’una agència de viatges inicia una trama que mescla viatges de turisme sexual i un assassinat que pareix relacionat més amb la Màfia que amb el trencament d’expositors, i que inclou a la dona de Brunetti implicada en la trama.

Llibre entretingut i amè. M’han agradat les històries de Brunetti. Suposo que acabaré llegint més, perquè fan passar una estona ben entretinguda.