diumenge, 24 de gener del 2010

Antiga base militar americana a Gournes (Creta)

Fa molt, molt de temps, a una mar illenca molt, molt llunyana...

... vivia jo una vida simple i senzilla, una mica hippy, on les meves preocupacions eren trivials, la meva vida social fluixeta però divertida i les meves vivències plenes de casualitats, moments surrealistes o terriblement surrealistes.

Una de les coses que m’entretenien durant aquell període, probablement no tant idíl·lic com el temps em fa recordar, era fer feina (a la meva tesi a temps complert!! Un somni fet realitat!!) a un institut de ciències marines que es trobava a una antiga base militar americana abandonada que m’impressionava tant com m’atreia.

Una altre cosa que feia (apart d’intentar aprendre idiomes estranys i mirar estels) era llegir i informar-me sobre l’illa, per intentar entendre-la i acabar sentint-me com una autèntica cretenca. D’aquesta manera, vaig descobrir aquesta pàgina web de fotos diferents (vull dir, no les típiques i tòpiques) sobre Creta. Quan era per allà, la mirava de tant en tant però, sincerament, crec que no l’havia tornada a mirar (i no com la pàgina web del Zorbas, on anava a fer cerveses i on vaig viure el vespre més surrealista de la meva vida, que encara avui visito de tant en tant).

L’altre dia, per motius desconeguts, em vaig trobar amb l’adreça als meus marcadors i vaig decidir pegar-li una ullada. Per la meva sorpresa, em vaig trobar a un munt de fotos “noves” (entenent per noves les penjades fa un any i pico, temps que ja fa que vaig abandonar la mar cretenca), algunes d’elles de la ja mencionada base americana que tant i tant me va impressionar i, dic jo, quasi em va traumatitzar i tot. El curiós és que són fotos d’una base desconeguda per jo, de l’interior d’uns edificis que jo no vaig tenir nassos de visitar, com un teatre que ni sé on era o de llocs que ni sabia que existien, com un generador d’energia o una sala de comunicacions. Val la pena mirar amb nous ulls coses que, al menys durant un temps, formaven part del teu dia a dia. I val la pena gaudir d’aquests fotos tan meravellosos.

La foto, feta meva, és del cartell que indicava el carrer principal de l’antiga base militar a Gournes, Creta. Òbviament, les meves fotos no són tan bones com les de terrorkitten!